Translate

sábado, 23 de junio de 2012

NO VULL PAGAR ELS MEDICAMENTS


Aquest matí he anat a la farmàcia a recollir els medicaments de tractament de llarga durada prescrits pel meu metge de capçalera. Vaig a la mateixa farmàcia des de fa anys, doncs son una gent molt amable. M'ha atès el apotecari, i un cop ja tenia els medicaments l'he dit “NO VULL PAGAR ELS MEDICAMENTS”. Ha quedat un xic sorprès (gens emprenyat) i m'ha fet omplir quatres formularis amb les meves dades i fotocopia del meu DNI. (que passarà amb la confidencialitat de les dades?). Li he demanat un imprès en blanc per la propera vegada si continuo sent objector, fer fotocopia i omplir-ho a casa. L'amic farmacèutic ha fet un seguit de comentaris “que si el sistema informàtic no funciona” “que quan funcione tindrem que fer l'entrada de dades dues vegades, quan amb la primera i son totes.... ”. En fi que els han traspassat el problema de mes feina i de recaptadors d'impostos. Es un home correcte i molt amable, i ens hem acomiadat amb tota normalitat.

Que passarà ara?, la veritat no ho sé. Perquè o he fet? Tinc diferents motius per actuar aixi, els explico:

En primer lloc, tot i sabent que no em fotran cas, fer palès el meu descontent per aquesta mida tan absurda, que no solucionarà res, perquè la quantitat estalviada es el xocolate del lloro.

Un altre motiu, es que tinc setanta-un anys (estic com una rosa, els medicament que prenc son per fer pujar la factura de la sanitat, la veritat podria prescindir d'ells, evidentment quan deixi de prendre'ls la “dinyaré ). Com deia vaig començar a treballar als catorze anys i a cotitzar al setze, amb algun parèntesi com el de la mili. Entenc que la Seguretat Social, el seu finançament no es un sistema de capitalització, que el que uns coti-zen serveis per cobrir les necessitats de la generació anterior que ara es pensionista. Molt bé, abans vaig pagar pels pensionistes anteriors ami, i ara que jo ho necessito he de tornar a pagar? Encara que sigui una quantitat simbòlica NO VULL PAGAR.

He estat operat de varius, d'un quist branquial, d'una hernia, dos vegades de càncer de colon i tot

ho he fet a la privada, si no es sigut així, ara no em farien falta medicaments estaria mort Es cert que la quimioteràpia me la van fer al Hospital de Sant Pau.

Vaig al metge de capçalera quan estic constipat o amb grip, em tracten molt be tot sigui dit, però els dono poca feina.

Un altre motiu: Cobro una pensió més que digna ho reconec, però per motius “conjunturals” (jo diria estructurals, això no hi ningú que ho arregli) he de compartir part de la meva pensió amb altres membres de la família. He dit altres. Tot i que puc pagar l'euro de les receptes NO VULL PAGAR-LES.

Les autopistes tenen un determinat nombre d'usuaris que tenen tot el dret a exercir la seva protesta davant el pagament dels peatges. Nosaltres els usuaris de la Seguretat Social i en aquest cas de medicaments, crec que també tenim el dret a dir la nostra. Que passarà? A lo millor me inhabiliten a trenta anys a no poder exercir cap càrrec públic, el que em faltava!!!



Fifo 23-6-2012


No hay comentarios: