Viatjo dos dies per
setmana des de un poble de la costa a Barcelona, el mitja utilitzat
és el tren.
Desprès de repetir el
trajecte durant bastant de temps i sempre en el mateix horari, certs
rostres i fisonomies ja resulten familiars. Si a això s’afegeix
que observes en un dels viatgers un comportament que surt un xic del
normal - sense molta exageració -, fa que moltes vegades, encara
sense voler, t’hi fixes amb més atenció.
Hi ha un company de
viatge que té les característiques esmentades. Aquest viatger es
veu que es guanya la vida venent aquells petits paquets de mocadors
de paper. Fins aquí tot normal; el que em va cridar l’atenció va
ser que els clients o possibles clients als que ell oferia el seu
producte, sempre eren dones. Dones i a més joves, sempre eren noies
joves, a les que es dirigia amb la intenció de fer la venda. I la
venda dirigida a aquest segment de població, vistos eles resultats,
funcionava. No totes compraven però el que era evident que totes
l’escoltaven en molta atenció quan explicava les bondats del seu
producte. Això es el que jo pensava, que els hi parlava de la bona
qualitat del paper, de les seves excel·lències, etcètera.
Doncs no, no era això el
tema de conversa i el motiu que les noies quedessin embadalides amb
el que ell explicava.
Vaig saber per casualitat
de que es tractava quan un dia que un grup d’amics i amigues
estàvem fen un cafè i un xerrada, una noia jove, filla d’una de
les presents, comentant diferents situacions que s’havia trobat amb
gent que sortia de el que nosaltres diríem la normalitat, va fer
esment de que coneixia al venedor de mocadors de paper i de com
havien estat les converses que a ella l’havien colpit. Així
començava la conversa i el apropament del venedor:
Hola, sóc una dona, em
dic Carla, si, si, sé que no ho semblo, però no menteixo, estic
atrapat en aquest cos d’home. I a continuació amb tota discreció,
es descordava uns botons de la camisa i apareixien uns sostenidors ,
blanc bonics, que intentaven cobrir part del pit tot pelut d’aquell
home/dona que es deia Carla. El seu cos era totalment d’home,
musculat, amb bastant quantitat de pel per tot el seu tors. La seva
indumentària tampoc feia presumir que abrigues a una dona atrapada
en un cos d’home, com a molt, un mocador palestí que portava al
coll, era el símbol poder mes “agosarat”.
La conversa continuava
dient que ell/ella necessitava una amiga per poder-hi tindre
confidències. Confidències de dona a dona. Ja que la seva situació
no volguda, la feia ser incompresa i refusada.
I aquest discurs
funcionava, si més no, amb la venda del seu producte. El que jo no
sé si desprès alguna compradora li va donar l’oportunitat
d’escoltar-la en privat. La meva jove amiga de segur que no.
Continuo viatjant i el
veig sovint. Sempre educat, amb mig somriure als llavis, la bossa del
seu producte penjada al coll i fent el recorregut d’un vagó al
altre, intentant localitzar a la possible futura confident i, a la
vegada, compradora quasi segura. Poques noies poden evitar ajudar a
un altra tan desgraciada, que vol ser però no pot, que vol sortir
d’aquell cos d’home pelut, que té aquell somriure tan trist.
Totes comprenen i compren.
Com els homes no som els
seus clients potencials, mai he tingut l’oportunitat de parlar-li,
algun cop un moviment de cap de salutació i prou ha estat la nostra
relació, però tinc ganes de conèixer l’historia de primera mà.
La veritat, l’historia no la crec, crec que es un gran venedor, un
home amb pels al pit amb enginy, que ha sabut trobar la forma
d’apropar-se als possibles compradors, sense produir cap rebuig, i
com a tal es mereix tot el meu respecte.
Si no tinc raó i és
veritablement la Carla, el meu desig és que trobi la forma de fer
compatible el que ella sent i el que vol projectar per sentir-se
realitzada i feliç. Però evidentment tindrà que sofrir una gran
transformació física.
Fifo - Josep Lleixà
No hay comentarios:
Publicar un comentario