Translate

domingo, 15 de junio de 2014

Vaig ser muixò un temps


Vaig ser muixo un temps,
vaig volar per sobre els núvols
 per observar per les escletxes
 la terra que havia deixat.

 Cercava amb la mirada fronteres
 punts de referencia on poder-me fixar
 i veure alguna marca, punt, fita o molló
 on el Països començaven o acabaven, 
no en vaig veure cap.

 Rius serpentejant, fen solcs a la terra
 i dibuixos de color blau brillant 
dels quals de tant en tant sortia
 un raig de llum enlluernant.

 Es veia on començaven,
 com creixien i s'ha ajuntaven
 I on acabaven , al mar.!,
 Per quants Països passaven,
 no ho vaig poder esbrinar.

 No vaig veure cap bandera
 ni del Barça ni senyera 
ni estelada ni estanquera.

 Ni vaig sentir cap paraula
 que com muixo no entengués.
 El silenci dintre els núvols 
 embolcallat de suau coto
 era un piular i res mes.

 No es sentia la cridòria 
dels parlaments dels Parlaments 
silenci dintre els núvols un piular i res més.

 He de baixar a la terra on les muntanyes
 i els boscos m'encerquin em delimitin
 on no pugui veure més enllà. 
On no permetin que voli
no sigui cas que enyori la llibertat

 Però si no tinc terra ni País, 
a que i aquí podré defensar
 ´mala-ir o criticar ?
 Necessito ser presoner i
 no volar com muixo 
necessito aferrar-me a la Terra 
 perquè ser lliure em fa por. 

Fifo - Josep Lleixà

No hay comentarios: