Translate

miércoles, 30 de octubre de 2013

Remeis pel Botellon


A veure com enfoco el tema per no ser mal interpretat.

Un bon amic que viatja per tot el mon, em comentava les diferents formes que tenen les ciutats de resoldre els seus problemes del dia a dia. Últimament ha estat a Berlín i entre altres coses em va parlar de la neteja dels carrers en quant llaunes i botelles de refrescos,.

Aquesta és la conclusió que he tret jo, ell ha exposat la situació i jo faig el meu anàlisi.

La forma capitalista de tindre nets els carrers de les esmentats envasos, consisteix en cobrar per cada un d'ells i retornar l'import al retorn. Resultat no hi ha cap envàs al carrer,.Uns els retira el mateix consumidor per recobrar la despesa, els altre com tenen un preu sempre hi ha algú que fa uns cale-rons. Això fa que la Hisenda pública per aquest servei el seu cost sigui “Zero”.

La segona opció molt utilitzada al mon Medi terrà. Tenim que donar servei al poble, per això necessitem una bona plantilla d'empleats que tingui cura de tindre nets els carrers d'aquestos envasos Això significa un cost elevat que al final repercuteix amb el contribuent.

Dugues coses (segur que mes ) que son negatives, el contribuent diu “jo pago, per tant brossa en forma de vidre o llaunes al carrer” . Cap lliçó positiva de comportament ciutadà, Tant si embruto con si no, continuaré pagant igual !!.Vinga que això és xauxa!!!..

L'altre reflexió que podrien fer els empleats de la neteja (segur que no ho fan) : Si ho deixem net i polit, o bé ens donen mes espai per netejar, o ens paguen menys perquè utilitzem la meitat de temps.

Els que em coneixeu, sabeu ven be de quin peu calço. No soc gens sospitós...... Peró ......



Fifo -Josep Lleixà 30-10-13

No hay comentarios: