Translate

domingo, 26 de febrero de 2017

El Follet sempre encuriosit)



El  Follet sempre encuriosit

Fa uns dies estavem de xàxara el Follet Paco i jo  i ell amb la seva habilitat acostumbrada, va fer preguntes que semblen innocents, en van fer caure en recordar coses del meu passat, i en el parany d'explicar-les .
Fifo, al poble vas ser escolanet oi?. Doncs si, i el Mossèn em tenia molta confiança i m'encarregava alguna tasca de responsabilitat.
Vinga vinga no serà tant – em provocava i jo com un bocamoll – xarrava .
Follet, perqué aquest menysteniment a les feines d'un escolà eficient i aplicat?
Fifo, no es això ! es que moltes vegades comences a explicar histories i no les finalitzes – deia el Follet – i em queda en el dubte de si son certes o inventades .
Follet – li vaig dir – no m'ofenguis !!! A quina et refereixes?
Doncs de quan va pujar al poble el senyor bibe de la Diocesis. Se que aquell dia no va ser molt afortunat per tu.
Si, ja un altre dia et vaig explicar l'incident del incensari. Va ser un dia molt complicat
Abans de arribar el Bisbe, el mossèn em va al-lecionar en uns quantes coses (em tenia confiança) Entre altres em va dir, es possible que el señor bisbe en el recorregut de benedicció pel poble, tingui urgencia de fer les seves necessitats. Tu a  l`aguait, com a casa del teu iaia teniu comuna (parlo d'anys, eñ Sr. Roca no el coneixiem) y aquesta com quassi totes dona al corral del maxo, tu entrs per darrere a sote del forat , i quan t'adonis que el senyor bisbe a quedat descnsat, “agarres” un tros de paper de diari i li aixugues el cul, quedará meravillata
I tant que va quedar meravellat, sorpres i encuriosits . Tant que va vulguer veure aquell
sistema tant avançat i va apropar la cara al forat de la comuna, Jo pensant que ell es trobava incomode, poc net, vaig repetir l'acció d'abans ,sense haver canbiat de paper de diari.
Quina reacció va tenir el sr. Bisbe pregunta el Paco - ? es va emprenyar , enfuris-mar fins i tot va renegar contrar uns Sant, que no recordeo el nom .
Fins i tot em volia excomunicar. Cara enemerdada en un poble de mala mort per un escolanet, que encara pateix les segueles d'aquest fet. Han passat anys, peró em sento culpable i mes perqué no em van deixar llimpiar la cara al sr. Bisbe y la seva vergonya,
Per expiar la meva culpa, el meu error, vaig entrar de fàmul al Seminari de Tortosa.
El follet pregunta – I que més i que més? - . Paco prou per avui. Morbós


Fifo – Josep Lleixà 26-2-2017 

No hay comentarios: