Translate

domingo, 18 de enero de 2015

Haiku explicat


Haiku explicat

 Regressió, passat,
 trobada dolorosa,
 alliberament. 

Tornada enrere i molta foscor
 Tant és el neguit, que tinc por
 por de no encertar el camí
por a la resposta que ja roman dins de mi.

 Vaig tirant del fil de la madeixa del passat 
aquest surt de diferents colors tintat
 colors d’indiferència, de crits que deixen el cor nafrat 
 de fingiments, de prohibicions, de desamor
 colors de dolors d’infantesa ,massa dolors. 
 Massa llarg el fil , massa colors.

 Retrets escopits cara a cara. 
Ho he dit fort, cridant enutjat.
 De vosaltres depèn seguir en aquest infern
 jo sols he vingut a alleugerir el meu patiment. 

He escopit un cop i un altre cop 
 la rancúnia de molt temps acumulada 
Sí, sí, em vareu fer mal, molt mal! 
jo fins ara no us culpava.

 He baixat fins l’avern a buscar-vos, 
 he passat molt de temps per trobar-vos,
 Però a la fi, ja trobats m’he desfet de la llosa, 
que tenia la meva ànima traspassada i closa. 

Fifo - Josep Lleixà 
Poemari Haikus Tankas i Colors

No hay comentarios: