Translate

domingo, 2 de agosto de 2020

Muriendo - Morint




Morint

Encara que estigui morint una mica cada dia,

encara que a poc a poc vagi exhalant els meus últims sospirs

fins al dia que mori  vull viure.

Vull gaudir de l'aroma de les flors,

trepitjar els rostolls dels camp de blat

i sentir sota els meus peus nus

l'aridesa de la terra

que em fa sentir-la com a germana,

i acostumar-me a la seva proximitat,

que a no trigar m'ha d'embolcallar.

Vull que el vent dissipi de la meva ment tèrbols pensaments

que la brisa em reconforti amb sospirs suaus,

que la pluja em xopi el rostre i netegi els meus ulls

i que el sol enlluernador m'orienti en el camí.

Vull que la lluna m'acompanyi en els meus somnis

i que els estels il·luminin les meves nits tristes.

Perquè fins al dia que mori a aquesta vida, vull viure.



Muriendo

Aunque esté muriendo un poco cada día,

aunque despacio vaya exhalando mis últimos suspiros

hasta el día que muera  quiero vivir.

Quiero disfrutar del aroma de las flores,

pisar los rastrojos de los campo de trigo

y sentir bajo mis pies desnudos

la aridez de la tierra

que me hace sentirla como hermana,

y acostumbrarme a su proximidad,

que a no tardar me tiene que envolver.

Quiero que el viento disipe de mi mente turbios pensamientos

que la brisa me reconforte con suspiros suaves,

que la lluvia me empape el rostro y limpie mis ojos

y que el sol deslumbrante me oriente en el camino.

Quiero que la luna me acompañe en mis sueños

y que las estrellas iluminen mis noches tristes.

Porque hasta el día que muera en esta vida, quiero vivir.


Fifo - Josep Lleixà


No hay comentarios: