Translate

jueves, 16 de abril de 2020

Vull parlar amb les flors

Vull parlar amb les flors
Ara en la meva solitud forçada, vull parlar amb les flors. Elles em diuen que estic foll,
doncs després de tant de temps de tenir-les oblidades,
no entendré el seu llenguatge.

Em diuen que agraeixen les paraules
però que hi han moltes maneres d'estimar.

Mirar-les amb tendresa
acariciar-les com es fa a un amant
bufar suaument les seves fulles
per espargir la rosada matinera
i ajudar-les a començar el dia radiant.

Estic coneixen especies del bosc
en les que mai havia reparat.
Hi han flors de tots colors
i totes volen ser amigues.

Les d'un rogle de lliris es barallen per fer-se notar,
criden s'esvaloten tots ells volen parlar.

En hi han unes de color grog,
una d'elles mig pansida
que em diu que per elles la vida
es morir i tornar a començar.

Unes humils de color violeta
menudes, però amb molta i gran saviesa
em, fan aquesta reflexió,
després d'un final sempre hi ha un principi,
ara estem a punt del final.

Els mòbils desapareixeran,
també els ordinadors,
i us queixa-reu avorrits
sense, programes de la televisió,
l'únic que quedara d'aquesta dissortada historia
es l'aroma nostra,
la de les flors.

Ah! tindrem que començar al principi,
a fer foc fregant llenya seca i branquillons.
Res haurà canviat.

Fifo – Josep Lleixà

No hay comentarios: