Translate

martes, 22 de julio de 2014

El Follet Paco i el Premi Pulitzer


El Follet Paco porta uns dies molt interessat en llegir la premsa local sigui en paper o entrant a les Webs corresponents a Internet. Això fa que estigui neguitós , que faci preguntes que jo no vull ni puc contestar, perquè per donar-li una bona informació el primer que vull es que aquest sigui acurada, certa ... i a poder ser, no canviant en poques hores o dies . I com això està passant no em vull enganyar ni enganyar-lo a ell. És una ànima innocent que es mereix fer l'aprenentatge poc a poc. Dit això, ell que es un xafarder de mena, sempre està al aguait de les converses que tinc amb uns pocs amics. Pocs. I es veu que una d'aquestes converse va sortir un referencia per part meva al guardó dels Premis Pulitzer, i a ell com li agrada embolicar la troca em va preguntar: Es possible que aquest anys aquest premi tant preuat vingui a casa nostra? I sigui concedit a un periodista local? Doncs si Follet, si. Els periodistes locals estan fent una tasca d'un nivell molt, i molt alt. Fan el que sembla impossible, donada la situació caòtica en que estem des de fa un temps en el Ingovernable Ajuntament de Torredembarra. Informen, informen !! i cosa difícil en l'actual situació, fan bé l'ofici, Informen i prou (quant poden) i no fan cap judici de valor, al menys tu Follet Paco que segueixes l'Actualitat digues si estic en el cert. Jo crec que el millor,es que llegeixis que es el que diu Wiquipedia referent al Premi i les diferents tasques pel que entregats i t'adonaràs que en totes le enumerades, els nostres Periodistes han fet un treball de relleu. Opina m'ho dius jo no em vull mullara, ja saps..... ee nun poble millor no significar-te. Entens. Ara a llegir i després ho comentem.

 I diu així: 
 Premis Pulitzer són una sèrie de 21 guardons -relacionats principalment amb el periodisme i les ciències de la informació- que comprenen també les modalitats de teatre, literatura i música (composició), i que s'entreguen cada any pels voltants del mes d'abril als Estats Units, essent la màxima distinció a la tasca professional amb què es pot guardonar els professionals de la premsa en aquell país.
 Reportatge Divulgatiu - Per un exemple destacat de reportatge il·lustratiu sobre un tema complex i significat, demostrant domini de la temàtica, escriptura lúcida i clara presentació.
 Editorial - Per un editorial destacat, amb excel · lents textos i sonoritat, estil clar, propòsits morals, i poder d'influència en l'opinió pública.
 Reportatge d'Impacte-Per un exemple destacat de reportatge d'impacte caracteritzat per un seguiment detallat i mantingut sobre una activitat o tema concret. 
 Article de Fons - Per un exemple distingit d'article de fons donant consideració prioritària a l'elevada qualitat literària ia l'originalitat.
 Reportatges de Notícies d'Última Hora - Per a un exemple destacat de reportatge d'àmbit local sobre notícies d'última hora.

No hay comentarios: