Translate

viernes, 19 de octubre de 2012

Pregunta d'un amic i la meva contesta


                              
    • Don Josep y en esa "consulta" suya podré opinar yo? o como soy valenciano no tengo derecho a opinar sobre lo que pasa en ESPAÑA y su futuro??????????
    • Tu podrás opinar quan el Païs Valencia d'una forma lliure i democrátrica vulgui afegisr-se aquest projecte que en diem Païsso Catalans, Catalunya Nord, Les Illes Principat, Païs Valencià, Tenim una Historia i una llengua comuna, si si, ara dirás que no, doncs si jo parlo el Valenciá del Nord, qque passa? que Alcanar i Vinaroz son de diferents cultures, que tenen diferent economia? que les taronjas d'un lloc son diferents a les del altre. que la parla que utilitzen te un altre nom? Si el te es perque hi ha gent interessada en dir-ho. Joc soc del Montsià i se el que dic. Tu si et sents español farás bé d'interesar-te per els afers dels nostres veins als quals com a poble repeto faltaria mes, els que no poden opinar sobre la meva vida son els que no em coneixen de res. Tu si vius a Catalunya tens el dret de sentir-te com vulguis, com jo, i no per aixó ens hem d'estripar les vestidures. Tinc un amic que es va cassar amb voluntad de fer-ho per vida, va signar papersr i va donar el si devant l'altar, al cap dels anys el matrimoni no va funcionar i va decidir separarse, els seu sogres i parents no tenien que fotre res de la decisió del meu amic, no era possible la convivencia i la va trencar, es mereixia ser feliç i ara ho es. Que faries tu en el seu cas? preguntaries a tota la gent del teu poble o ciutat quina decisió tenies que prendre? Es que no entenc que per unes coses sigeue tant escrupulossos de la Llei i per l'altra la paseu pel forro. El dia que Murcia vulgui prendre una decisó que ho faci, jo no soc espanyol soc català i prou i no tinc cap animaversió contra els ciutadans d'altres terras, ni contra els que vivin aquí pensen diferent, Pero collons "Dixam viure la meua vida" Tot aixó que et dic quan vulguis tranquilament ho podem parlar al costat d'un café o una cerveza.


No hay comentarios: