Translate

viernes, 11 de diciembre de 2015

Paso sovint per Santa Bàrbara,







Paso sovint per Santa Bàrbara, de camí cap al meu poble Mas de Barberans.
Cada vegada m'aturo més per qüestions de poesia, radio i amistat. Em trobo a gust a la Plana .
Crec que al poble de Santa Bàrbara se'l coneix per aquelles contrades , com el poble de “Les xiques guapes” (si no ho he dit correctament em corregiu).
És cert, tot i així, he de dir que totes les dones d'aquelles comarques, comarques que jo en dic ebrenques, l'entorn del riu, la ribera , els tarongers i oliveres, les fan especials.
El transitar per la vida tranquiles com ho fa l'Ebre, desprenent una llum que enlluerna, que la Ribera, el mar han volgut compartir amb elles. L'aroma de taronges i mandarines i la força de les arrels d'olivera, profundes a la Terra, fan de les xiques d'aquella terra estimada muses de pintors i poetes.
Com sempre m'he anat per les branques.
Era un altre el motiu d'aquest comentari: Ahir vaig gaudir de Sant Bàrbara dels amics i de seua hospitalitat. Encara que és un camí obligat, no coneixia el poble i ahir junt un grup d'amigues i amics vàrem trransitar pel poble i especialment per la Zona Esportiva que em va deixar enlluernat, corprès, garrativat.
Instal·lacions modernes, on es pot practicar diferents esports i zones verdes d'esbarjo on menuts i grans poden gaudir de sol, aigua i aire pur.
Fins aquí tot podria ser normal, pus no !!! Totes aquestes instal·lacions i altres emblemàtiques del poble, com ajuntament, biblioteca i més, han estat fetes per mà d'obra de planers o sigui per homes residents a Santa Bàrbara que han tret un benefici económic pel seu treball i esforç i per altra banda han fet que el poble pugui gaudir i presumir dels resultats d'una iniciativa que hauria de ser exemple per altres municipis.
Felicitats planers........ bé tornant a alló de les xiques guapes........


Fifo . Josep Lleixà 11-12-2015

No hay comentarios: