Translate

viernes, 3 de enero de 2014

La manipulació






El Follet Paco fa un temps que estava molt tranquil i no feia aquelles preguntes que de tant en tant em fan sortir de polleguera.

Avui suposo que ha vist el mateix programa que jo a la TV i m'ha dit Fifo : Que és la manipulació?.

Bé li he dit a quina et refereixes, manipulació informativa, de fets històrics...... . I m'ha dit: Tu fes-ne una que pugui entendre i sigui aplicable d'una forma general.

Doncs jo et faré un raonament envers el programa de TV que hem vist el dos en el que ha parlat el ministre del Interior de l''estat espanyol “si si no facis ganyotes ja ho sé “ que per cert el seu primer cognom és igual que el meu segon (Això vol dir que jo no tinc res a veure amb la seva puta mare que quedi clar) . Doncs per mi es un exemple descarat i d'un personatge sense cap escrúpol ni dignitat que amb les seves manifestacions fa encendre el foc de la discòrdia.

Utilitza un plantejament espuri manipulant uns fets que poden ser certs, però que no son deguts a a la causa que ell pregona.

Diu que degut a les demandes Independentistes “de la majoria de poble català” ( el que està entre virgules ho he afegit jo, ell mai ho farà) ha sigut motiu de que moltes famílies de catalans i residents al Estat espanyol, no s'hagin pogut reunir en aquestes festes nadalenques pel clima de crispació. Serà fill de...... Manipular és això Follet.

Jo podria contestar-li dient, que el motiu es degut a la precarietat econòmica que en gran part ha generat el Govern del que ell forma part. Fernàndez, Fernàndez....!!!

També li preguntaria si el Barcenas a pogut celebrar els Nadals en família, i si no ho ho ha pogut fer, si la culpa la tenen els Independentistes catalans. Es que .... me pixo de riure per no plorar.

Avui recordava una frase que crec deia això “La veritat os farà lliures” (Si no és exacta quedarà en el futur com dita per mi). Doncs un persona molt estimada per mi li explicava a un dels meus nets que ha de ser valent en voler saber la veritat de les coses. No s'ha de conformar només en una versió i donar-la per bona, ha de ser ell que després de escoltar diferents versions faci la seva interpretació, LA SEVA. I ho feia en un exemple molt il·lustratiu.

Ha agafat una tassa de cafè i la posat al reves (No se li veia l'ansa) i li ha preguntat que mires bé, i li contestes: que era allò que ell veia? . El meu net que és llest, li a respost que semblava una tassa però....... . La tassa ha estat canviada de posició deixant l'ansa a la seva dreta, I ara que és el que veus ? Si Si ara veig una tassa,. La tassa ha estat posada amb la seva ansa a l'esquerra .I ara que és que és el que veus? Doncs una tassa. Entens el que he vull explicar? Doncs sempre a sigut la mateixa tassa però uns volen que la vegis d'una manera i altres d'altra, i ja no entrem de si està plena, mig plena, o buida.

El Follet m'ha dit: si si si Fifo ho entenc jo també, però no creu que el Fernández s'ha passat una mica?. Paco jo he dit el que tenia que dir, a mi les coses al “pap” em fan senti malament.

Et puc fer un prec Follet ? No emprenyis mes amb les teves preguntes que em poses el di a la boca i em fas cantar i “a lo millor” algú pensa que desafino


Fifo -Josep Lleixà 3-1-2014





No hay comentarios: