Translate

sábado, 25 de octubre de 2014

1 Càntic dels Càntics. De Salomó.


ELLA 

 Que em besi amb besos de la seva boca!
 Les teves carícies són més dolces que el vi. 
L'olor  dels teus perfums és exquisida
els teu nom es ungüent que s'escampa:
per això les donzelles t'estimen
Atrau-me darrere teu! Correm-hi! 

El rei m'ha introduït a les seves estances:
Per tu farem festa amb alegria
Celebrarem les teves carícies millor que el vi.
És amb raó que t'estimen

Sóc negra però bonica, filles de Jerusalem, 
com les tendes de Quedar, 
com els cortinatges de Salomó.
No mireu la meva morenor: 
és el sol que m'ha colrat.

El fills de la meva mare s'aïraren contra mi, 
em posaren a guardar les vinyes,
la meva pròpia vinya no l'he pas guardada

Indica'm tu que la meva ànima estimes,
a quin lloc pastures el ramat
 on el fas reposar quan és migdia,?
 perquè no vagi perduda 
entre els ramats dels teus companys.

No hay comentarios: