Translate

viernes, 21 de febrero de 2014

Conferencia URV


1 comentario:

Josep Lleixà dijo...

Ahir tarde vaig tenir el privilegi (junt a altres afortunats) de poder assistir a L'aula Magna de la URV a una conferencia a càrrec de tres eminents juristes que fan fer les seves explicacions molt interessants i entenedores.
Jo soc dels milers e catalans convençuts, dels que volem i frisem poder viure en una Catalunya Amb Estat Propi, una Catalunya Nova Republicana i amiga de tots els pobles que ens vulguin com amics , TOTS.
Vaig sortir de la conferencia amb un bagatge de coneixements envers l'encaix jurídic a la UE que em serviran si escau per aclarir alguna qüestió a ciutadans mal informats, porucs o de mala fe.
Els ponents com era lògic, van llegir i comentat alguns articles de la Constitució Espanyola ( per cert recordar que 1-10-1928 es va firmar a l'Havana la Constitució Catalana pel President Francesc Macià, i que l'any 1934 va estar unes hores vigents). Doncs bé fet aquest parèntesi van haver unes coses que em van quedar clares:
La Constitució Espanyola es pot modificar sempre, sempre es clar que hagi voluntat política . No fa massa es va fer una modificació i al dia següent cap ciutadà del de a peu va notar cap diferencia en la seva vida quotidiana.
Una altra cosa que em va quedar clara i em va agradar: Si els referèndums a nivell municipal ningú els prohibeix, perquè si a nivell Autonòmic. (Podria ser una solució, és collita meva per tant no sé molt bé si possible).
Un altra reflexió: quant Catalunya sigui independent, haurà d'entrar en un període Constituent, en el qual el poble de Catalunya és donarà una Constitució, per tant la Constitució Espanyola si algú ha de demanar modificar-la i fer-ho han de ser el ciutadans espanyols que tenen tot el dret.
I una idea que em balla pel cap i vull exposar. Una cita bíblica d'un personatge “trencador” en el seu temps va dir: No es poden servir dos amos a la vegada. Per tant els representants catalans a les Institucions espanyoles sigui Congres, Senat i altres, quan deixaran les seves funcions als llocs esmentats?